Dag 5.

Jag måste säga att 475 kalorier om dagen inte är en höjdare, jag mår skapligt bra, om jag dricker hundra liter vatten, men igår mådde jag inget vidare, fick migrän och låg utslagen på soffan hela dagen, Theo tyckte jag var en super rolig morsa, verkligen! Men de gick och idag mår jag mycket bättre, har lärt mig dricka kaffe utan sötningsmedel nu (även om jag fortfarande tycker det är godare med)

När Cambridge är klart så kör vi vidare på lchf, precis så jag ätit en månad innan jag började med cb, jag åt lite mer kolhydrater än önskat inom lchf innan men nu har jag en lchf coach som kommer hjälpa mig med inköpslista, förklaringar, recept och stöttning. Blir nog kanon. Jag har förstått nu att lchf handlar inte om att sitta och äta bacon med beasås till frukost liksom, det är inte bara inriktat på fett (det kan ju inte alls vara så bra alls), utan man kommer med tiden äta mindre portioner som innehåller proteiner och nyttiga fetter just för att man blir mättare på fett och protein än kolhydrater. Sen är det skillnad på fett och fett! Jag ser fram emot detta och tror det kommer bli jätte bra.



Kommentarer
Lisa

Jag är inne på dag 4 strikt lchf, och känner mig redan smalare inuti kroppen liksom. Och äter dessutom jättgod mat och frukost. :) om ja ska tro på vågen så vägde jag 90,1 i början av förra veckan, och imorse bär jag vägde mig 86,8 :)
Jag älskar detta! Saknar inte pasta,bröd osv. Alls. :)
Vi fixar detta! Puss!

2013-03-04 @ 07:19:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0