Nätet

Jag har en känsla/tanke inom mig som är svår att greppa. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra. 

Det har med mobil dator och tv att göra. Jag sitter väl kanske inte överdrivet mycket vid något av det men jag tycker ändå det är för mycket på något sätt. Jag sitter vid datorn 2 gånger i månaden max, när jag ska betala räkningar som jag inte betalar via mobilen och om jag ska beställa något speciellt, annars beställer jag saker via mobilen också. Och tv:n sitter jag vid på morgonen när Theo kollar barnis, och jag försöker vakna till liv eftersom ungen går upp så tidigt och på kvällen när Theo somnat (jag skulle hellre vilja gå ut och gå/springa då men det gör jag aldrig) (JA JAG SKA BÖRJA MED DET!) när jag jobbar kväll är ju allt förstört eftersom jag börjar halv 5 och kommer hem runt 10 igen, så då är de bara gå och lägga sig eftersom man ska upp igen vid 5 på morgonen. Men de dagar jag jobbar dag och kommer hem halv 3 och Robban kommer hem vid halv 5 så önskar jag att jag hade orkat gjort mat direkt så vi kan äta hela familjen vid 18 och så kunde jag gå ut och gå om
Robban söver Theo men tiden går så snabbt och Theo tar min uppmärksamhet hela tiden och jag vill städa och diska och plocka och ordna och tvätta osv osv, och så får jag dåligt samvete för att Theo sitter och leker själv i sitt rum vissa stunder för att jag har annat att fixa men, oj nu kom jag in på massa annat vardags"problem". Men nu ser det oftast ut så att vi äter när Theo har somnat och då hinner klockan bli så mycket och sen orkar jag inte gå ut. Så jag får försöka ändra det helt enkelt. MAMMA, ska vi börja gå ut och gå vid 19 på kvällarna nästa vecka? Denna vecka jobbar jag kväll varje dag så det går inte. 

Men nu tillbaka till det jag skulle skriva om. Mobilen och alla de sociala medierna som finns, jag är så trött på det men samtidigt känns det liksom som jag behöver det, för att ha kontakt med mina vänner och släktingar, och hur sjukt är inte det. Jag tror jag hade känt mig väldigt ensam om jag inte hade haft facebook och instagram tex, för de är sällan någon vän ringer till mig eller skickar sms till mig, de flesta skriver till mig på min facebook om de vill mig något och det känns ganska hemskt när jag tänker efter. Hade jag ens haft några vänner att prata och umgåtts med om jag tagit bort mina konton överallt ? Hade mina släktingar ringt mig eller skickat kort på min födelsedag som förr i tiden? Min familj hade jag fortf haft bra kontakt med för vi ringer till varandra och bestämmer träffar och middagar osv, min familj är inte så inne i nätvärlden och det är jag glad över! 

Ja som sagt, vad tycker ni om denna sak? Luddigt inlägg men tror ni förstår hur jag menar :) 






Kommentarer
mamma/mormor

Kul...läser du tankar? Pratade med Johan om det i veckan....så självklart skavi ut i friska luften.

2013-11-12 @ 16:41:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0