Halloween och sånt

I helgen hade vi halloween middag hemma hos oss, ja alltså vi brukar inte fira denna helg något men det var min idé att familjen skulle ses och äta middag och bara umgås, mest för Theos skull, allt jag gör gör jag nu för hans skull. Vill att han ska ha ett starkt band med alla i min familj. Vi åt pulled pork med massa tillbehör och det var så gott! Sen åt vi blåbärspaj med vaniljsås och sen massa godis! Theo snodde en godis från skålen (som jag hade ställt så han inte skulle nå) men han nådde ändå, han mumsade på och gick sedan och letade efter skålen hela kvällen haha! Men nä han kan gott vänta med att käka godis ett bra tag till! 

Igår var vi i Mjölby och hjälpte min svärmor att skruva möbler och packa upp saker, hon har precis flyttat dit. På vägen dit besökte vi Ikea där vi köpte julgranspynt. Vi hade ju inbrott i förrådet i våras så alla saker blev snodda, inklusive alla julsaker såklart, så jag har absolut inte en pryl kvar så jag håller på att samla på mig nytt nu. Till granen blev det rött och silver. Vi har lite silver i tapeten i vardagsrummet så det blir nog fint. Nu behövs bara gardiner, adventsljus, adventsljusstakar, adventsstjärnor, julgransljus, julkökshanddukar och lite prydnadssaker....suck! Jävla tjuvar!





Kommentarer
mamma/mormor

Vi får väl träffas i helgen och kolla på lite julgardiner och pyssel. Alla orsaker till att träffas och umgås är väl bra,tycker jag. Tack för en trevlig Halloween.

2013-11-08 @ 06:16:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0