Helgen

Våran helg har varit super! I lördags var vi i Valdemarsvik och åt på restaurang med Robbans mormor,morfar,morbror med tjej och hans mamma med karl! Det var riktigt trevligt och jätte god mat!

Igår var vi hos min mamma och Johan, käkade lunch och sen var vi och handlade lite.

Måste säga att räkna kalorier börjar bli lätt och helt okej liksom, det enda jag inte förstår är att kolhydratintaget ligger på 200-nånting, och det brukar finnas en tumregel för om man ska gå ner i vikt så ska man äta mindre kolhydrater än vad man väger. Kolhydrater är den farligaste boven tror jag, även om jag inte är något fan av att äta för fet mat heller, men jag tror faktiskt rätt sorts fett är bättre än kolhydrater! Men innan har jag säkert ätit mycket fler än 200 kolhydrater och nu har jag legat på 70 något så det är ju bra, men jag ska försöka äta ännu mindre pasta och så! Hellre mer rotfrukter och potatis för pastan är värst!



Kommentarer
maria

tänk på att fett ger mer energi än vad kolhydrater gör :) men du gör rätt i att skippa pasta o sånt om du vill gå ner i vikt. det är kolhydrater vår kropp använder först som energikälla, alltså det vi först arbetar bort. för att vi ska använda fett som energikälla måste vi först ha använt upp kolhydratlagret i kroppen. tänkte om det kunde hjälpa nåt =)

2013-02-11 @ 20:02:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0