Beroende

Man blir rätt beroende av att räkna kalorier. Fick också veta att man själv kunde ändra intaget av kolhydrater, protein och fett på shape up appen! Så nu har jag ändrat det till så som jag vill ha det, mer protein och fett och mindre kolhydrater.

Man inser nu varför man är tjockare än man borde vara! Hade man bara ätit "rätt" mängde av allting så hade man inte varit tjock! Man kan äta onyttiga saker, men inte 4 dagar i veckan 2 gånger om dagen liksom, och istället för en skål med chips kan man äta en liten skål (ja om man nu måste äta sånt) jag ska hålla mig lååångt borta från sånt där och försöka att hitta nyttigare alternativ till lördagsmyset, tex kvarg(kesella)med smak, man blir mätt och det är gott som fasen! Faktiskt godare och fräschare än chips och godis. En kesella med smak inehåller 400 kcal och en chipspåse innehåller 1500 kcal ungefär!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0