Onsdag

Idag har Theo blivit inskolad i en vecka på dagiset, men idag går an bara 11-14 för att det är planeringsdag eller något! Skönt att få ha han hemma så vi kan mysa massor. På måndag börjar allvaret och Theo börjar på riktigt och jag börjar jobba 70%, skulle jobbat 60, men fick tydligen 70% istället. Men det blev bara förändring med en dag så det gör mig inte så mycket. Men det känns läskigt att det bara är några dagar kvar tills den vanliga vardagen sätter igång. Jag kommer liksom inte vara mammaledig eller så längre med min lilleman. Jag tycker att det är skönt att jag valde att vara hemma med honom tills han blev 16 månader istället för 1 år, för det känns som han har lärt sig så himla mycket från de att han var ett år, visst Theo var väldigt tidig med att gå och sånt men nu förstår han så mycket mer och kan säga ord och han visar vad han gillar och inte och det känns skönt! Och det känns skönt för mig att få jobba och vara något annat än bara mamma, tjäna pengar och hjälpa till mer ekonomiskt till familjen osv. Tror på det här och det kommer bli jätte bra, men jag hatar fortf att bara lämna Theo där på dagiset och gå ifrån honom. Men det gillar nog ingen förälder i början!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0