Aug. 28, 2013

Idag jobbar jag kväll och då betyder det att jag får hela dagen med min lilla plutt innan han ska till dagis :). Just nu ligger vi och kollar på barnis och slappar i soffan.

Det som är bra när jag jobbar kväll är att jag hinner så mycket under dagen som "måste" göras hemma. Saker måste inte göras men jag gillar ett rent hem och jag hatar att sitta på jobbet och veta att tvätten måste hängas eller att jag såg damm under soffan som jag inte tog bort osv, ja jag har ju en sambo som kan sköta sånt också när han är hemma och Theo har lagt sig för natten, för nu jobbar ju jag också, det har jag väl iof gjort sen Theo föddes för det är ju faktiskt mer än ett heltidsjobb att ta hand om barn, aja Robban gillar när det är ordning i hemmet, och jag gillar när det är tipp topp varje dag, alltså får jag lägga lite mer krut i att få saker gjort eftersom jag går efter mina egna krav..antar jag ;) Eller så får jag lägga över mer ansvar på honom, men det brukar inte vara lätt att lära sin man att göra saker utan att tjata som en morsa på dem.

Vi får se hur det slutar haha.



Kommentarer
mamma/mormor

Ni har alltid så fint och hemtrevligt

2013-08-28 @ 17:06:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0