Ringde AMS

Yes, nu är det klart för mig hur en liten del av min framtid ser ut, ja först ska jag njuta av att vara mammaledig minst 5 månader till, sen ska jag gå till arbetsförmedlingen och säga hejhej, skriv in mig i jobb och utvecklingsgarantin för det har inte gått ett år sen jag blev utskriven( och har det inte gått ett år mellan så blir man inskriven direkt ) sen hur det är där det får vi se, de enda jag tänker på är faktiskt våran ekonomi, och på detta sätt får jag bidra med en liten del ekonomi och vi sparar massa föräldradagar! Även om man får sjukt lite i ersättning så är det bättre än NOLL KRONOR! Ja helst vill jag ju bara ha ett jobb liksom, men vi får se när det sker, undra om dem tar emot krav som "jag kan jobba när som utom kvällar och helger". Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba på lager, soppa gatorna, jobba på dagverksamheter, dagiskock, något med pedagogik, i affär, rusta eller något skulle vara roligt, eller någon second hand affär. Ja ni hör, jag är inte den som är den. Har bara ett eller två krav och det är att få trevliga arbetskamrater och ett hyfsat schysst schema !

Nu är här läggdags.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0