Mys

Jag och Theo börjar dagen med lite fredagsmys, han ligger på mig i soffan och kollar på bolibompa men han somnar nog om snart då han varit vaken sen halv 6.

Jag hittade min gamla gamla kopp som jag drack ur när jag var liten, jag fick den av min farmor året jag föddes tror jag, för det står att hon gjorde den år 88.
Min farmor och farfar var ena riktiga konstnärer, dem hade en källare där det var fullt av deras målningar, men vad jag minns så målade min farfar mest på duk och min farmor mest på porslin och sånt. Jag önskar verkligen dem levde än i dag, så de fick träffa Theo och jag önskar min farmor fick se mig växa upp, hon dog när jag var 9 år tror jag, men det är så konstigt med farmor, jag minns precis allt med henne, hur hon lät, hur hon lukta, hur deras hus luktade, hennes matlagning, hennes skratt, hennes hemmagjorda flädersaft, jag saknar henne något fruktansvärt. Hon togs ifrån oss alldeles för tidigt, jävla cancer rent ut sagt!! Min mormor dog också i cancer, när jag var 3 månader eller något sånt, och ändå känner jag sån kärlek till henne också.
Min extra pappa Johan har elak cancer i prostatan, fick reda på det sista månaden Theo var i magen, dem gömde det för mig för att inte oroa mig sista tiden av graviditeten, och nu pratar vi sällan om det, men jag är så himla rädd, så många människor jag älskar har gått bort av cancer och jag vet inte om jag skulle förlåta gud om något hände Johan också. Jag förlorade mina mor&far föräldrar för tidigt, Theo ska få ha sina...helst för alltid!

Blev ett känslosamt inlägg, men det går inte att tänka på farmor utan att jag gråter. Jag vet att du och farfar vakar över oss och att ni har det underbart tillsammans där uppe i paradiset.



Kommentarer
mamma

Dom finns i våra hjärtan alltid och genom hjärtat talar vi med varandra.

Kram mamma

2012-12-01 @ 07:29:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0