Gåendet

Detta med att Theo "antyder" att han vill gå, jag läste att första steget till att börja gå var att ställa sig upp, dra sig upp mot saker, börjar våga släppa taget om saker, förlitar sig på att det är riskfritt att släppa taget och kliva iväg, ja så är Theo. Han är försiktig ibland och tar god tid på sig att gå från soffa till bord, men ibland släpper han bara taget och står helt själv och då händer det lätt olyckor, och som ni vet går det snabbare än man tror och man hinner inte vara där jämt och fånga upp de små liven, därför vill jag faktiskt ha en hjälm, inte för att slippa vara där hos honom, utan för att jag vill verkligen inte att han ska slå sig i skallen, bredvid honom kommer jag alltid att vandra ändå, och då vill jag helst att han ska ha en hel skalle!

Man kan ju tyvärr inte stoppa honom från att lära sig saker, även om jag tycker att han kan lugna ner sig några gram så man hinner andas ibland :)!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillemansmor.blogg.se

Familjen, mamma, fästmö, sambo, inredning <3

RSS 2.0